Domowe przedszkole 07.04.2021

 Cele zajęć:

  • utrwalenie nazw podstawowych figur geometrycznych,
  • utrwalenie nazw kolorów,
  • rozpoznawanie kształtów figur geometrycznych w przedmiotach codziennego użytku,
  • projektowanie kompozycji z figur geometrycznych, kodowanie.

 

  1. Rozwiązywanie zagadek o figurach geometrycznych

Dzieci, spróbujcie rozwiązać zagadki (rodziców proszę o ich przeczytanie):

 

Ma je samochód i nawet rower Zosi,

Jest całe okrągłe, kątów wręcz nie znosi. (koło)

 

Ta figura jest jak czapka krasnoludka, która dumnie brzmi:

- Magiczna liczba trzy zawsze towarzyszy mi! (trójkąt)

 

Ma cztery rogi, dwa boki długie i krótkie dwa,

Nie jest kwadratem, choć kwadratowych kuzynów ma. (prostokąt)

 

Ma cztery takie same boki i cztery kąty do tego ma,

Gdy takich figur na planszy jest wiele Kuba z Kasią w warcaby gra. (kwadrat)

 

  1. Dzielenie nazw figur geometrycznych na sylaby

Rodzice, spróbujcie wraz z dziećmi podzielić nazwy figur geometrycznych na sylaby z wyklaskiwaniem.

Dzieci, policzcie w pamięci ile sylab wystąpiło w nazwie każdej figury, pokażcie ich liczbę na palcach.

 

  • KO-ŁO (2 sylaby)
  • TRÓJ-KĄT (2 sylaby)
  • PRO-STO-KĄT (3 sylaby)
  • KWA-DRAT (2 sylaby)

 

  1. Zakodowane figury - kodowanie/zabawa ruchowa (załącznik - zdjęcie nr 1)

Dzieci, spróbujcie pokazać zakodowane w figurach ćwiczenia! Rodziców proszę o przeczytanie zakodowanych poleceń (ćwiczeń ruchowych) do każdej figury geometrycznej.

 Polecenia (warto powtórzyć kilka razy, aby dzieci je zapamiętały):

  • Koło - Podskocz 1 raz
  • Prostokąt - Klaśnij 1 raz
  • Trójkąt - Zrób 1 skłon
  • Kwadrat - Tupnij nogą

Przykład 1 kodu:

Podskocz 1 raz (koło) – Tupnij nogą (kwadrat)

Przykład 2 kodu:

Klaśnij 1 raz (prostokąt) – Zrób 1 skłon (trójkąt) – Klaśnij 1 raz (prostokąt) – Zrób 1 skłon (trójkąt)

Itd.

Zamieściłam 4 kody wg stopnia trudności.

Zachęcam do tworzenia własnych kodów.

 

  1. „Figurowy obrazek ” praca plastyczna (załącznik - zdjęcie nr 2, które jest inspiracją)

Proszę, abyście z pomocą rodziców wspólnie wycięli kolorowe figury geometryczne, po kilka każdego rodzaju. Na białej kartce możecie ułożyć (jeśli chcecie to przykleić) swoje pomysły.

Kochani, uruchomcie swoją wyobraźnię, a powstaną niezwykle prace!

Zachęcam, aby prace dzieci publikować na stronie GRUPY na Facebook’u.

 *Gdy kompozycja będzie gotowa, możecie Państwo zadawać polecenia dzieciom np. „Policz ile kół znajduje się na Twojej pracy.” albo „Policz tylko zielone trójkąty.” (kolory i figury zamiennie, w zależności od pracy dziecka)

 

Video podsumowujące dzisiejsze zajęcia - czy potraficie samodzielnie odgadnąć jakie figury bawią się na zjeżdżalni?

 

Kochane Przedszkolaki!

Zabawcie się w „Detektywów” i spróbujcie znaleźć w Waszych domach rzeczy w kształcie figur geometrycznych.

Mnie się udało! Przykłady zamieszczone w galerii zdjęć poniżej (załączniki - zdjęcia: 3,4,5,6)

Powodzenia!!!