Domowe przedszkole 07.04.2021
Cele zajęć:
- utrwalenie nazw podstawowych figur geometrycznych,
- utrwalenie nazw kolorów,
- rozpoznawanie kształtów figur geometrycznych w przedmiotach codziennego użytku,
- projektowanie kompozycji z figur geometrycznych, kodowanie.
- Rozwiązywanie zagadek o figurach geometrycznych
Dzieci, spróbujcie rozwiązać zagadki (rodziców proszę o ich przeczytanie):
Ma je samochód i nawet rower Zosi,
Jest całe okrągłe, kątów wręcz nie znosi. (koło)
Ta figura jest jak czapka krasnoludka, która dumnie brzmi:
- Magiczna liczba trzy zawsze towarzyszy mi! (trójkąt)
Ma cztery rogi, dwa boki długie i krótkie dwa,
Nie jest kwadratem, choć kwadratowych kuzynów ma. (prostokąt)
Ma cztery takie same boki i cztery kąty do tego ma,
Gdy takich figur na planszy jest wiele Kuba z Kasią w warcaby gra. (kwadrat)
- Dzielenie nazw figur geometrycznych na sylaby
Rodzice, spróbujcie wraz z dziećmi podzielić nazwy figur geometrycznych na sylaby z wyklaskiwaniem.
Dzieci, policzcie w pamięci ile sylab wystąpiło w nazwie każdej figury, pokażcie ich liczbę na palcach.
- KO-ŁO (2 sylaby)
- TRÓJ-KĄT (2 sylaby)
- PRO-STO-KĄT (3 sylaby)
- KWA-DRAT (2 sylaby)
- Zakodowane figury - kodowanie/zabawa ruchowa (załącznik - zdjęcie nr 1)
Dzieci, spróbujcie pokazać zakodowane w figurach ćwiczenia! Rodziców proszę o przeczytanie zakodowanych poleceń (ćwiczeń ruchowych) do każdej figury geometrycznej.
Polecenia (warto powtórzyć kilka razy, aby dzieci je zapamiętały):
- Koło - Podskocz 1 raz
- Prostokąt - Klaśnij 1 raz
- Trójkąt - Zrób 1 skłon
- Kwadrat - Tupnij nogą
Przykład 1 kodu:
Podskocz 1 raz (koło) – Tupnij nogą (kwadrat)
Przykład 2 kodu:
Klaśnij 1 raz (prostokąt) – Zrób 1 skłon (trójkąt) – Klaśnij 1 raz (prostokąt) – Zrób 1 skłon (trójkąt)
Itd.
Zamieściłam 4 kody wg stopnia trudności.
Zachęcam do tworzenia własnych kodów.
- „Figurowy obrazek ” praca plastyczna (załącznik - zdjęcie nr 2, które jest inspiracją)
Proszę, abyście z pomocą rodziców wspólnie wycięli kolorowe figury geometryczne, po kilka każdego rodzaju. Na białej kartce możecie ułożyć (jeśli chcecie to przykleić) swoje pomysły.
Kochani, uruchomcie swoją wyobraźnię, a powstaną niezwykle prace!
Zachęcam, aby prace dzieci publikować na stronie GRUPY na Facebook’u.
*Gdy kompozycja będzie gotowa, możecie Państwo zadawać polecenia dzieciom np. „Policz ile kół znajduje się na Twojej pracy.” albo „Policz tylko zielone trójkąty.” (kolory i figury zamiennie, w zależności od pracy dziecka)
Video podsumowujące dzisiejsze zajęcia - czy potraficie samodzielnie odgadnąć jakie figury bawią się na zjeżdżalni?
Kochane Przedszkolaki!
Zabawcie się w „Detektywów” i spróbujcie znaleźć w Waszych domach rzeczy w kształcie figur geometrycznych.
Mnie się udało! Przykłady zamieszczone w galerii zdjęć poniżej (załączniki - zdjęcia: 3,4,5,6)
Powodzenia!!!