Domowe przedszkole 16.04.2020
Cele:
- dostrzeganie przyrody wokół siebie i funkcjonowania w zgodzie z nią,
- zachęcanie do oszczędzania wody, kształcenie świadomości znaczenia wody w przyrodzie,
- uświadomienie, jakie czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
1. Zapoznaj się z bajką dzięki której dowiesz się, w jaki sposób działa oczyszczalnia ścieków.
Będzie to wstęp do głównej części zajęć.
2. Zbudujemy domową oczyszczalnię ścieków.
- Wersja podstawowa zajęć - obejrzyj film ukazujący budowę domowej oczyszczalni ścieków przez Panią Krysię.
- Wersja rozbudowana zajęć - zbuduj własną oczyszczalnię ścieków.
Jeśli wybrałeś drugą wersję, to przygotuj do niej:
-butelkę plastikową z odciętym dnem,
-gaziki lub bandaż,
-gumkę recepturkę,
-kamienie różnej wielkości, żwirek, piasek,
-słoik,
-ścieki (fusy od kawy, herbaty, resztki jedzenia).
Przebieg:
- Przywitanie
- Krótka informacja wprowadzająca, co będziemy robić.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia wody w przyrodzie.
- Przedstawienie poszczególnych pomocy potrzebnych do eksperymentu.
- Pokaz eksperymentu ze zwróceniem uwagi na kolejność umieszczania poszczególnych elementów w butelce (gaza, piasek, żwir, kamienie) oraz na to aby ścieki wlewać powoli na znajdujące się elementy w butelce.
- Porównywanie ścieków przed i po oczyszczeniu.
- Wykorzystanie oczyszczonych ścieków do podlewania kwiatów. Przekazanie dzieciom, że tak oczyszczone ścieki można podać również zwierzętom np. agamie brodatej(Gadzi).
- Pożegnanie dzieci w towarzystwie Gadzi.
Jeśłi zbudowałeś/zbudwałaś włąsną oczyszczalnię ścieków -
pokaż ją nam i swoim kolegom i koleżankom z grupy przedszkolnej :).
Wstaw zdjęcie lub film na grupę przedszkolną FB dziecka.