Domowe przedszkole 31.03.2021

Cele zajęć:

  • manipulowanie przedmiotami (rozwijanie motoryki małej),
  • utrwalenie liczebników głównych i porządkowych,
  • organizowanie warunków do rozwijania pamięci, logicznego myślenia, zdolności kojarzenia i skupienia uwagi.

 

Dzisiaj proponujemy 3 matematyczne aktywności:

  1. Układanie rytmów (Załącznik - zdjęcie nr 1)

 

Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dziecku zauważać powtarzalność różnych wzorców. Pamiętajmy, że układając rytm, każde ogniwo należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Jeżeli dziecko sprawnie opanuje już ćwiczenia, pozwólmy mu samemu układać rytmy. Rytmy można układać naprawdę ze wszystkiego co tylko przyjdzie nam do głowy np. małych czekoladowych jajeczek w różnych kolorach. Poniżej rytmiczne zajączki (Załącznik - zdjęcie nr 2), możemy sprawdzić czy dziecko zauważyło pewną powtarzalność w każdym rzędzie.

 

  1. Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym (Załącznik - zdjęcie nr 3)

 

Potrzebne będą: maskotka lub rysunek Zajączka, liczmany np. pomponiki, kulki z waty, dodatkowo można użyć szczypce (usprawnienie chwytu pęsetkowego). Informujemy dzieci, że Zajączek ma „problemy” z liczeniem. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dziecko, żeby nas poprawiało. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami, w ilości podanej przez rodzica.

 

  1. Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek (Załącznik - zdjęcie nr 4)

 

Kładziemy przed dzieckiem daną liczbę pisanek (czekoladowych jajeczek). Prosimy, żeby dopasowało do nich odpowiednią cyfrę (zapisaną na małej karteczce: zakres liczb 1-3, w zależności od wieku dziecka). Można także pokazać odpowiednią liczbę oczek na kostce (np. z domowej gry planszowej).

Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:

 

*3- latki:

Karta Pracy 2→ strona: 48 (Załącznik - zdjęcie nr 5)