Cele ogólne:
- kultywowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia,
- wzmacnianie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej,
- prezentowanie przez dzieci wierszy i piosenek w trakcie programu artystycznego,
- integrowanie środowiska przedszkolnego i rodzinnego.
Stroje aktorów: odświętne; mile widziane akcenty świąteczne na ubraniach
Aktorzy stoją w półkolu i wypowiadają swoje kwestie.
CEZARY S.-K.: Kiedy Święta się zbliżają,
rodzice przygotowania do nich zaczynają.
A dzieci ich pracy bacznie się przyglądają i dziś o tym poopowiadają.
MAGDALENA: Boże Narodzenie świętujemy, czasem tym się radujemy.
Bo wyjątkowe to było zdarzenie
- Jezusa przyjście na świat, Jego narodzenie.
LIDIA: Zanim do wigilijnego stołu usiądziemy, choinkę ubierzemy,
żeby nam Święta umilała, swym pięknem nas zachwycała.
PAWEŁ: Na samym jej szczycie gwiazdkę umieścimy,
na gałązkach pierniki powiesimy, przystroimy ją całą światełkami,
a na koniec przyozdobimy łańcuchami.
Wszyscy aktorzy śpiewają piosenkę świąteczną „Ubieramy Choinkę” — słowa i muzyka Michał Danecki (piosenka zamieszczona jako plik MP3 u dołu strony) — taniec wokół choinki
- Wie to chłopiec i dziewczynka,
że gdy w domu jest choinka,
to Wigilia jest i Święta
- o nich długo się pamięta.
Ref. To choinka, ta zielona
już na Święta przyszła do nas,
z nią zapach lasu, zimy
- przy niej bliskich ugościmy.
- Na choince, na zielonej
wieszam bombki ozdobione,
do pomocy proszę brata,
gwiazdę zamocował tata.
Ref. Ta choinka, ta zielona...
- Mama wiesza już pierniki,
siostra - małe pajacyki,
bo choinkę w każdym roku,
zdobią wszyscy, krok po kroku.
Ref. Ta choinka, ta zielona...
Aktorzy wracają do półkola i wypowiadają swoje kwestie.
SZYMON, DANIEL: Kiedy tatusiowie i dzieci choinki ubierają, mamusie w kuchni dużo pracy mają.
ALEKSANDER, PIOTR: Gotując i piekąc, zapachy po domu rozsiewają, które apetyty nasze wzmagają.
ALISA: Bardzo się starają, by nam smakowało i nikomu w brzuszku przypadkiem nie burczało.
MARSELA: Będzie smaczna rybka i barszczyk z uszkami, będą kluski z makiem i pierogi z grzybami.
ZOFIA: Na stole dwanaście potraw powinno się znajdować, każde choć odrobinę powinniśmy skosztować.
NINA: Ważne jest także, byśmy o dodatkowym nakryciu pamiętali, byśmy jedno miejsce przy stole puste zostawiali.
FABIAN, TYMOTEUSZ: Dla gościa niespodziewanego, wędrowca samotnego.
ELIZA: Dzieci w nocne niebo przez okno się wpatrują i z blasku pierwszej gwiazdki niezmiernie się radują.
AMADEUSZ, PATRYCJA: Już wigilię zaczynamy, łamiemy się opłatkiem, życzenia sobie składamy.
ANDREI, OSKAR: A po pysznej wieczerzy pora na kolędowanie, czyli radosne wspólne śpiewanie.
MAJA, KACPER: Pamiętajcie drodzy rodzice,
By zostawić uchylone okiennice.
ROZALIA, CEZARY K.: By Mikołaj mógł do nas przyfrunąć
I pod choinkę prezenty nam wsunąć.
Wszyscy aktorzy śpiewają w półkolu piosenkę świąteczną „List do Świętego Mikołaja” z instrumentami muzycznymi (dzieci zapoznały się już z utworem)
CEZARY S.-K.: Jak sami widzicie, o Świętach dużo już wiemy…
LIDIA: I w przygotowaniach do nich chętnie Wam pomożemy!
MIKOŁAJ, FRANCISZEK: Serdeczne życzenia dziś składamy.
Kłaniamy się nisko, na pożegnanie machamy.
Kochane Tygryski, Święty Mikołaj zostawił dla Was jeszcze jedną niespodziankę!
Drodzy Rodzice, zachęcamy do przeczytania dzieciom listu od Świętego Mikołaja (załącznik u dołu strony jako plik PDF).
Powodzenia w nauce wierszyków (swoich ról) oraz w zapamiętaniu słów piosenki "Ubieramy Choinkę".
Dacie radę, jesteście zdolni!