Temat: Świąteczne porządki

Cele ogólne:

  • wypowiadanie się na temat przedświątecznych przygotowań,
  • uświadomienie dzieciom, że niesienie pomocy może dawać radość obu stronom,
  • dzielenie się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami,
  • udział w zabawie logopedycznej,
  • udział w zabawie ruchowej,
  • reagowanie na sygnał,
  • improwizacja w tańcu.

1. Demonstracja plansz/ilustracji (załączniki u dołu strony) przedstawiających czynności porządkowe i przedświąteczne przygotowania w domu.

Jakie czynności porządkowe przedstawiają ilustracje? Spróbuj wymienić je wszystkie.

Dzieci podejmują próby opisania czynności przedstawionych na ilustracjach

(np. odkurzanie, mycie podłóg, mycie okien itp.).

2. Porządki Pana Języczka – zabawa logopedyczna

Pan Języczek, który mieszka w buzi, postanowił posprzątać swój dom:

  • umył ściany (dzieci przesuwają język po wewnętrznej stronie policzków);
  • przetarł sufit (dzieci przesuwają język po podniebieniu);
  • umył okna od zewnątrz (dzieci oblizują górne i dolne zęby od zewnątrz);
  • a później od wewnątrz (dzieci oblizują górne i dolne zęby od wewnątrz);
  • po oknach przyszła kolej na drzwi (dzieci oblizują wargi w koło);
  • gdy szorował drzwi, zobaczył swojego sąsiada, który akurat przechodził obok, więc radośnie mu pomachał (dzieci machają językiem od jednego kącika ust do drugiego);
  • na zakończenie – wytrzepał dywan (dzieci wysuwają język jak najdalej na brodę);
  • a gdy skończył sprzątanie, zmęczony poszedł spać (dzieci naśladują odgłos chrapania).

3. Zabawa taneczna – „Świąteczne porządki” – czas na trochę ruchu!

Kochane Tygryski!

A jakie Wy macie obowiązki domowe?

Waszym zadaniem na dziś oraz na przedświąteczny czas jest pomoc rodzicom w czynnościach porządkowych.

Pomaganie jest fajne, pamiętajcie!

Powodzenia!