Temat: Dlaczego należy myć ręce?

Cele: Rozumienie konieczności mycia rąk w różnych sytuacjach dnia. Ćwiczenie poprawnego mycia rąk. Poznanie nowej techniki plastycznej. Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie rozwiązywania zadań z treścią.

Przebieg:

1.Rozwiązywanie zagadek słownych (zdjęcie nr 1).

2.Rozmowa na temat poprawnego mycia rąk. Można zadać pytania: Dlaczego należy jak najczęściej myć ręce? Co jest potrzebne, żeby prawidłowo umyć ręce?

3.Prezentacja właściwego sposobu mycia rąk – film.

4.Zabawa matematyczna „Mydło”. Czytamy dzieciom treść poleceń. Dzieci układają przed sobą odpowiednią liczbę szablonów. Przykładowa treść zadań:

-Kasia miała 3 mydełka, a Ola 2. Która dziewczynka miała więcej mydełek, a która mniej? O ile?

-Mama dała Ali 6 mydełek, ale dziewczynka zużyła 3. Ile mydełek zostało Ali?

(załączone zdjęcia z szablonami)

5.Wykonanie pracy plastycznej „Malujemy pianą”. Dziecko otrzymuje kartkę z bloku technicznego o rozmiarze A3, 3 kubeczki z wodą, słomkę i farby. Dzieci nalewają do kubeczków wodę, mieszają ją z wybranymi trzema farbami, a następnie dodają niewielką ilość płynu do mycia naczyń. Dmuchając przez słomki do wody w kubeczkach, wytwarzają pianę. Pianę tę przekładają na kartki z bloku. Po wyschnięciu piany na kartkach pozostają abstrakcyjne wzory. Dzieci nadają powstałym pracom tytuły.

(załączone zdjęcia eksperymentu)

Życzę miłej zabawy!