Domowe przedszkole 13.04.2021

g

Cele:

  • wdrażanie do zdrowego stylu życia
  • przeliczanie elementów na konkretach
  • przyswajanie zdrowych nawyków żywieniowych

 

Przedszkolaku!

Przed Tobą owocowy dzień - będzie pysznie i zdrowo! Gotowy?

 

  1. Na początek trochę owocowej gimnastyki. Potraktuj ją jako rozgrzewkę przed Twoim kolejnym zadaniem. Do dzieła! (video)

 

  1. Owocowe szaszłyki 🍓 (video)

Obejrzyj film i spróbuj, przy pomocy rodzica, zrobić z nami owocowe szaszłyki!

 

 

    3. Policz owoce w koszykach. Zakreśl właściwe liczby (załącznik – policz owoce).

13-04-2021-witaminowa-literka-c-113491.jpg

f     

WPROWADZENIE LITERKI "C"  

Cele:

  • zapoznanie z graficznym obrazem litery C,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • rozwijanie umiejętności płynnej wypowiedzi,
  • rozwijanie słuchu muzycznego.

 

1. Zastanów się, czy znasz jakieś słowo na literkę "c"? Za każde dobrze odgadnięte słowo przybij mamie lub tacie "piątkę" : ) .

 13-04-2021-witaminowa-literka-c-113480.jpg

2.  Wysłuchaj piosenki pt. "Cudaczek". 

(załącznik na dole strony - piosenka pt."Cudaczek")

  • Opowiedz domownikowi, o czym jest ta piosenka,
  • Wysłuchaj jej raz jeszcze i zwróć uwagę, czy słyszysz w niej słowa rozpoczynające się głoską c,
  • Gdy usłyszysz słowo rozpoczynające się głoską c – wstań i wykonaj obrót ciała,
  • Spróbuj nauczyć się tekstu piosenki i zaśpiewaj ją.

 

Kto to taki ? Kto to taki ? To Cudaczek

Co on robi? Co on robi?  Śmiesznie skacze

Co on lubi? Co on lubi? Sok z cytrynki

Robi po nim Robi po nim słodkie minki.

 

Ref. Kto z Cudaczkiem się pobawi

Temu humor się poprawi                      x 2

Kto z Cudaczkiem będzie skakał

Ten nie będzie więcej płakał

 

Jaki cudny, jaki cudny ten Cudaczek

Z cekinami ,z cekinami ma kubraczek

Nosek taki, nosek taki ma jak kulka

Główkę całkiem, główkę całkiem jak cebulka.

 

Ref. Kto z Cudaczkiem się pobawi...

 

Cudaczek jest zabawny i wygląda inaczej niż wszyscy.

Odpowiedz całym zdaniem na pytania:

  • w co jest ubrany Cudaczek?
  • czy wiesz, co to jest kubraczek?
  • co to są cekiny?
  • ( rodzic wyjaśnia niezrozumiałe słowa )
  • jaką ma głowę Cudaczek? ( jak cebulka )

 

3. Sprawdź, co pomogło smokowi Edziowi w nauce literki "C". Obejrzyj ten krótki film.

 

  

4. Nauczymy się teraz pisać literkę - wielką "C" oraz małą "c".

 Obejrzyj film a następnie kreśl literę w powietrzu, na podłodze, plecach mamy czy siostry.

Następnie przygotuj: kartkę papieru oraz kredki i spróbuj napisać poznaną literę.

(załącznik na dole strony)

  

13-04-2021-witaminowa-literka-c-113477.jpg

13-04-2021-witaminowa-literka-c-113478.jpg

Podzielcie się z nami Waszą dzisiejszą aktywnością w grupach przedszkolnych FB!

 

Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:

 

*6- latki:

Karty Pracy część 3 → 38,39

Książka „Czytanie i pisanie” → strony : 53, 54

 

*5- latki:

Karty Pracy część 3 → strony: 32, 38

Książka „Zeszyt grafomotoryczny" → strona: 53

pliki do pobrania