Domowe przedszkole 13.04.2021
g
Cele:
- wdrażanie do zdrowego stylu życia
- przeliczanie elementów na konkretach
- przyswajanie zdrowych nawyków żywieniowych
Przedszkolaku!
Przed Tobą owocowy dzień - będzie pysznie i zdrowo! Gotowy?
- Na początek trochę owocowej gimnastyki. Potraktuj ją jako rozgrzewkę przed Twoim kolejnym zadaniem. Do dzieła! (video)
- Owocowe szaszłyki 🍓 (video)
Obejrzyj film i spróbuj, przy pomocy rodzica, zrobić z nami owocowe szaszłyki!
3. Policz owoce w koszykach. Zakreśl właściwe liczby (załącznik – policz owoce).
f
WPROWADZENIE LITERKI "C"
Cele:
- zapoznanie z graficznym obrazem litery C,
- doskonalenie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie umiejętności płynnej wypowiedzi,
- rozwijanie słuchu muzycznego.
1. Zastanów się, czy znasz jakieś słowo na literkę "c"? Za każde dobrze odgadnięte słowo przybij mamie lub tacie "piątkę" : ) .
2. Wysłuchaj piosenki pt. "Cudaczek".
(załącznik na dole strony - piosenka pt."Cudaczek")
- Opowiedz domownikowi, o czym jest ta piosenka,
- Wysłuchaj jej raz jeszcze i zwróć uwagę, czy słyszysz w niej słowa rozpoczynające się głoską c,
- Gdy usłyszysz słowo rozpoczynające się głoską c – wstań i wykonaj obrót ciała,
- Spróbuj nauczyć się tekstu piosenki i zaśpiewaj ją.
Kto to taki ? Kto to taki ? To Cudaczek
Co on robi? Co on robi? Śmiesznie skacze
Co on lubi? Co on lubi? Sok z cytrynki
Robi po nim Robi po nim słodkie minki.
Ref. Kto z Cudaczkiem się pobawi
Temu humor się poprawi x 2
Kto z Cudaczkiem będzie skakał
Ten nie będzie więcej płakał
Jaki cudny, jaki cudny ten Cudaczek
Z cekinami ,z cekinami ma kubraczek
Nosek taki, nosek taki ma jak kulka
Główkę całkiem, główkę całkiem jak cebulka.
Ref. Kto z Cudaczkiem się pobawi...
Cudaczek jest zabawny i wygląda inaczej niż wszyscy.
Odpowiedz całym zdaniem na pytania:
- w co jest ubrany Cudaczek?
- czy wiesz, co to jest kubraczek?
- co to są cekiny?
- ( rodzic wyjaśnia niezrozumiałe słowa )
- jaką ma głowę Cudaczek? ( jak cebulka )
3. Sprawdź, co pomogło smokowi Edziowi w nauce literki "C". Obejrzyj ten krótki film.
4. Nauczymy się teraz pisać literkę - wielką "C" oraz małą "c".
Obejrzyj film a następnie kreśl literę w powietrzu, na podłodze, plecach mamy czy siostry.
Następnie przygotuj: kartkę papieru oraz kredki i spróbuj napisać poznaną literę.
(załącznik na dole strony)
Podzielcie się z nami Waszą dzisiejszą aktywnością w grupach przedszkolnych FB!
Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:
*6- latki:
Karty Pracy część 3 → 38,39
Książka „Czytanie i pisanie” → strony : 53, 54
*5- latki:
Karty Pracy część 3 → strony: 32, 38
Książka „Zeszyt grafomotoryczny" → strona: 53