Domowe przedszkole 16.04.2020

 

Cele:

  • dostrzeganie przyrody wokół siebie i funkcjonowania w zgodzie z nią,  
  • zachęcanie do oszczędzania wody, kształcenie świadomości znaczenia wody w przyrodzie,
  • uświadomienie, jakie czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,

 

Witaj Przedszkolaku : )

Dziś dowiesz się w jaki sposób działa oczyszczalnia ścieków, a następnie

będziesz miał okazję zbudowania własnej, domowej oczyszczalni.

Jeśli nie posiadasz do tego materiałów - obejrzyj w jaki sposób

oczyszczalnię zbudowała Pani Krysia.

Następnie z Panią Beatą poznamy nową literę,

wysłuchamy opowiadania o Julku i Jagodzie

i wykonamy kilka zadań związanych z nową literą.

Do dzieła !

 

1. Zapoznaj się z bajką dzięki której dowiesz się, w jaki sposób działa oczyszczalnia ścieków.

Będzie to wstęp do głównej części zajęć.

  

 

2. Zbudujemy domową oczyszczalnię ścieków.

  • Wersja podstawowa zajęć - obejrzyj film ukazujący budowę domowej oczyszczalni ścieków przez Panią Krysię.
  • Wersja rozbudowana zajęć - zbuduj własną oczyszczalnię ścieków.

 

Jeśli wybrałeś drugą wersję, to przygotuj do niej:

-butelkę plastikową z odciętym dnem,

-gaziki lub bandaż,

-gumkę recepturkę,

-kamienie różnej wielkości, żwirek, piasek,

-słoik,

-ścieki (fusy od kawy, herbaty, resztki jedzenia).

 

 

Przebieg:

  1. Przywitanie
  2. Krótka informacja wprowadzająca, co będziemy robić.
  3. Uświadomienie dzieciom znaczenia wody w przyrodzie.
  4. Przedstawienie poszczególnych pomocy potrzebnych do eksperymentu.
  5. Pokaz eksperymentu ze zwróceniem uwagi na kolejność umieszczania poszczególnych elementów w butelce (gaza, piasek, żwir, kamienie) oraz na to aby ścieki wlewać powoli na znajdujące się elementy w butelce.
  6. Porównywanie ścieków przed i po oczyszczeniu.
  7. Wykorzystanie oczyszczonych ścieków do podlewania kwiatów. Przekazanie dzieciom, że tak oczyszczone ścieki można podać również zwierzętom np. agamie brodatej(Gadzi).
  8. Pożegnanie dzieci w towarzystwie Gadzi.

 

Jeśli zbudowałeś/zbudwałaś włąsną oczyszczalnię ścieków -

pokaż ją nam i swoim kolegom i koleżankom z grupy przedszkolnej :).

Wstaw zdjęcie lub film na grupę przedszkolną FB dziecka.

 
WPROWADZENIE LITERY "J"

Cele (dziecko):

  • słucha uważnie, ze zrozumieniem opowiadania, odpowiada na pytania,
  • dokonuje syntezy i analizy słuchowej sylabowej i głoskowej,
  • poznaje zapis litery „j, J”, identyfikuje literę „j, J” z jej zapisem graficznym,
  • kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.

 

  1. Przedszkolaku, usiądź wygodnie. Zapraszam Cię do poznania nowej litery alfabetu.

 

II. Spróbuj przeczytać niżej zamieszczony tekst. W ramach możliwości zrób to sam. Jeśli napotkasz

trudności - poproś rodzica o pomoc.

 16-04-2021-budujemy-domowa-oczyszczalnie-sciekow-poznajemy-litere-j-j-113618.jpg

16-04-2021-budujemy-domowa-oczyszczalnie-sciekow-poznajemy-litere-j-j-113617.jpg

 

Zostaw po sobie ślad na grupie FB jeśli wziąłeś udział w zajęciach wprowadzających literę "j", "J".

Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:

*5- latki:

Karty Pracy część 3 → strony: 36, 39

Zeszyt grafomotoryczny → strona: 55

 

*6- latki:

Karty Pracy część 3→ strony: 42, 43, 47

Książka „Czytanie i pisanie” → strony : 55 ,56