Domowe przedszkole 16.04.2020
Cele:
- dostrzeganie przyrody wokół siebie i funkcjonowania w zgodzie z nią,
- zachęcanie do oszczędzania wody, kształcenie świadomości znaczenia wody w przyrodzie,
- uświadomienie, jakie czynności dnia codziennego mogą wpływać na ochronę środowiska,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
Witaj Przedszkolaku : )
Dziś dowiesz się w jaki sposób działa oczyszczalnia ścieków, a następnie
będziesz miał okazję zbudowania własnej, domowej oczyszczalni.
Jeśli nie posiadasz do tego materiałów - obejrzyj w jaki sposób
oczyszczalnię zbudowała Pani Krysia.
Następnie z Panią Beatą poznamy nową literę,
wysłuchamy opowiadania o Julku i Jagodzie
i wykonamy kilka zadań związanych z nową literą.
Do dzieła !
1. Zapoznaj się z bajką dzięki której dowiesz się, w jaki sposób działa oczyszczalnia ścieków.
Będzie to wstęp do głównej części zajęć.
2. Zbudujemy domową oczyszczalnię ścieków.
- Wersja podstawowa zajęć - obejrzyj film ukazujący budowę domowej oczyszczalni ścieków przez Panią Krysię.
- Wersja rozbudowana zajęć - zbuduj własną oczyszczalnię ścieków.
Jeśli wybrałeś drugą wersję, to przygotuj do niej:
-butelkę plastikową z odciętym dnem,
-gaziki lub bandaż,
-gumkę recepturkę,
-kamienie różnej wielkości, żwirek, piasek,
-słoik,
-ścieki (fusy od kawy, herbaty, resztki jedzenia).
Przebieg:
- Przywitanie
- Krótka informacja wprowadzająca, co będziemy robić.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia wody w przyrodzie.
- Przedstawienie poszczególnych pomocy potrzebnych do eksperymentu.
- Pokaz eksperymentu ze zwróceniem uwagi na kolejność umieszczania poszczególnych elementów w butelce (gaza, piasek, żwir, kamienie) oraz na to aby ścieki wlewać powoli na znajdujące się elementy w butelce.
- Porównywanie ścieków przed i po oczyszczeniu.
- Wykorzystanie oczyszczonych ścieków do podlewania kwiatów. Przekazanie dzieciom, że tak oczyszczone ścieki można podać również zwierzętom np. agamie brodatej(Gadzi).
- Pożegnanie dzieci w towarzystwie Gadzi.
Jeśli zbudowałeś/zbudwałaś włąsną oczyszczalnię ścieków -
pokaż ją nam i swoim kolegom i koleżankom z grupy przedszkolnej :).
Wstaw zdjęcie lub film na grupę przedszkolną FB dziecka.
WPROWADZENIE LITERY "J"
Cele (dziecko):
- słucha uważnie, ze zrozumieniem opowiadania, odpowiada na pytania,
- dokonuje syntezy i analizy słuchowej sylabowej i głoskowej,
- poznaje zapis litery „j, J”, identyfikuje literę „j, J” z jej zapisem graficznym,
- kreśli literę w powietrzu, po wzorze, po śladzie.
- Przedszkolaku, usiądź wygodnie. Zapraszam Cię do poznania nowej litery alfabetu.
II. Spróbuj przeczytać niżej zamieszczony tekst. W ramach możliwości zrób to sam. Jeśli napotkasz
trudności - poproś rodzica o pomoc.
Zostaw po sobie ślad na grupie FB jeśli wziąłeś udział w zajęciach wprowadzających literę "j", "J".
Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:
*5- latki:
Karty Pracy część 3 → strony: 36, 39
Zeszyt grafomotoryczny → strona: 55
*6- latki:
Karty Pracy część 3→ strony: 42, 43, 47
Książka „Czytanie i pisanie” → strony : 55 ,56