Domowe przedszkole 31.03.2021

Cele zajęć:

  • manipulowanie przedmiotami (rozwijanie motoryki małej),
  • utrwalenie liczebników głównych i porządkowych,
  • organizowanie warunków do rozwijania pamięci, logicznego myślenia, zdolności kojarzenia i skupienia uwagi,
  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.

 

Dzisiaj proponujemy 2 matematyczne aktywności:

 

  1. Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym (Załącznik - zdjęcie nr 1)

 

Potrzebne będą: maskotka lub rysunek Zajączka, liczmany np. pomponiki, kulki z waty, dodatkowo można użyć szczypce (usprawnienie chwytu pęsetkowego).

Informujemy dzieci, że Zajączek ma „problemy” z liczeniem.

Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dziecko, żeby nas poprawiało. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami, w ilości podanej przez rodzica (w zakresie liczbowym 1-8).

 

  1. Wysłuchanie wiersza S. Aleksandrzaka pt. „Pisanki” (video)

Prosimy o przygotowanie materiałów przed filmem:

* 10 wyciętych z białej kartki jajek (jedno jajko powinno być znacznie większe od pozostałych) lub 10 wydmuszek (dziecko może ozdobić nimi np. wielkanocny stroik - zachęcamy do publikowania zdjęć prac dzieci na stronie GRUPY na Facebook’u)

* dowolnych kolorowych kredek/mazaków

 Sugerujemy włączyć po każdej liczbie i opisie wyglądu pisanki pauzę, aby dziecko nadążyło rysować i kolorować.

 

 Na koniec - poćwiczymy!

Wybierzemy się na spacer w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny. Będziemy uważnie obserwować przyrodę, naśladować ruchy i nasłuchiwać odgłosów zwierząt. To co? Zaczynamy! (video)

 

Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:

*5- latki:

Karty Pracy część 3 → strony: 45

Zeszyt grafomotoryczny → strony: 57, 58

*6- latki:

Karty Pracy część 3 → strony: 53

Książka „Czytanie i pisanie” → strony : 57, 58