Domowe przedszkole 6.04.2020

 

Cele zajęć:

 - poznanie tradycji panujących na wsi,

- zapoznanie się z przetwórstwem produktów rolnych,

- zapoznanie z pracą wykonywaną na wsi,

- doskonalenie pamięci muzycznej przez śpiewanie poznanej piosenki.

 

  1. Praca z materiałem na platformie edukacyjnej "Tablit"   

  

 Tablit - życie na wsi / otwórz 1,2,3,4,5

  

Główna idea 1. Na polu rosną różne rodzaje zbóż. Zboże daje nam ziarno, z którego robi się mąkę.

Główna idea 2. Na polu rosną ziemniaki i kukurydza. Z nich też możemy zrobić mąkę.

Główna idea 3. Buraki cukrowe i rzepak też rosną na polu. Z buraków cukrowych robi się cukier, a z rzepaku olej.

Główna idea 4. Pole trzeba zaorać i obsiać, a dojrzałe zboże skosić.

Główna idea 5. Z różnych rodzajów mąki piecze się różne rodzaje pieczywa.

  

  1. Obejrzenie dwóch filmów z komentarzem znajdujących się na platformie (film A i film B), opisujących wcześniej zdobytą wiedzę.  

 

Odtwórz film A i film B

 

  1. Przypomnienie piosenki pt. "Wielkanocny stół"

 

Tekst piosenki:

 

1.Wielkanocny obrus

Jajka malowane

Jest też i kurczątko i cukrowy baranek

Jest też i kurczątko i cukrowy baranek

 

Ref. Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości x2

 

  1. Honorowe miejsce

zajmuje święconka

Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna

Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna

Ref. Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości x2

 

Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:

*5- latki:

Karty Pracy część 3 → strony: 30, 31, 34 

*6- latki:

Karty Pracy część 3 → strony: 36, 37