Domowe przedszkole 6.04.2020
Cele zajęć:
- poznanie tradycji panujących na wsi,
- zapoznanie się z przetwórstwem produktów rolnych,
- zapoznanie z pracą wykonywaną na wsi,
- doskonalenie pamięci muzycznej przez śpiewanie poznanej piosenki.
- Praca z materiałem na platformie edukacyjnej "Tablit"
Tablit - życie na wsi / otwórz 1,2,3,4,5
Główna idea 1. Na polu rosną różne rodzaje zbóż. Zboże daje nam ziarno, z którego robi się mąkę.
Główna idea 2. Na polu rosną ziemniaki i kukurydza. Z nich też możemy zrobić mąkę.
Główna idea 3. Buraki cukrowe i rzepak też rosną na polu. Z buraków cukrowych robi się cukier, a z rzepaku olej.
Główna idea 4. Pole trzeba zaorać i obsiać, a dojrzałe zboże skosić.
Główna idea 5. Z różnych rodzajów mąki piecze się różne rodzaje pieczywa.
- Obejrzenie dwóch filmów z komentarzem znajdujących się na platformie (film A i film B), opisujących wcześniej zdobytą wiedzę.
- Przypomnienie piosenki pt. "Wielkanocny stół"
Tekst piosenki:
1.Wielkanocny obrus
Jajka malowane
Jest też i kurczątko i cukrowy baranek
Jest też i kurczątko i cukrowy baranek
Ref. Wielkanocny stół pełen jest pyszności
Wielkanocny Stół czeka już na gości x2
- Honorowe miejsce
zajmuje święconka
Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna
Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna
Ref. Wielkanocny stół pełen jest pyszności
Wielkanocny Stół czeka już na gości x2
Zachęcamy do wykonania zadań w kartach pracy:
*5- latki:
Karty Pracy część 3 → strony: 30, 31, 34
*6- latki:
Karty Pracy część 3 → strony: 36, 37